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News Games Workshop - Tome 1

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News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 Empty Re: News Games Workshop - Tome 1

Message par Demetrius Drakkhen Sam 17 Aoû 2013 - 14:58

en news GW, il y a une offre promo WEB sur des décors spécial MAGIE pour 65 euros:

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=cat440005a&prodId=prod2160106a

Games Workshop a écrit:L'offre Royaume de Magie est le moyen idéal d'étoffer votre collection de décors pour Warhammer. Que vous souhaitiez créer un champ de bataille, disposer de plus de piliers de pouvoir pour vos parties de Tempête de Magie, ou simplement ajouter quelques décors pour mettre en valeur votre collection de figurines, cet ensemble est fait pour vous.

Cette offre web exclusive de décors est disponible jusqu'au jeudi 29 août 11h, heure de Paris.

L'offre de décors Le Royaume de Magie contient 1 Tour de Morte-pierre, 1 Trône d'Emprise Mystique & Vortex de Vents Éthérique; et 1 Colimaçon d'Éternité & Seuil d'Imprécation.

Ces kit de décor en plastique sont fournis non assemblés et non peints. Nous recommandons l'utilisation de la Colle Plastique Citadel et des Peintures Citadel.


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Message par Garkham Sam 17 Aoû 2013 - 16:02

Arkheus Demetris a écrit:en news GW, il y a une offre promo WEB sur des décors spécial MAGIE pour 65 euros
C'est pas une rumeur ou une fuite, c'est un fait Laughing 


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Message par Magnifique Sam 17 Aoû 2013 - 16:18

Mouais, les prix des décors étant déjà prohibitifs de base...

Je n'ai jamais accroché aux décors tout fait, sauf la première forteresse modulable à Battle que j'ai adoré, essentiellement parce que son dépouillement laissé une liberté de transformation et de personnalisation gigantesque... mais avec le recul, il n'était pas si difficile de se bricoler son équivalent pour bien moins cher.
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Message par Leman Russ Dim 18 Aoû 2013 - 11:59

Il va falloir refaire un concours décor alors. Very Happy 



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Message par Magnifique Dim 18 Aoû 2013 - 12:02

Leman Russ a écrit:Il va falloir refaire un concours décor alors. Very Happy 
c'est encore un coup à laisser un doigt dans la scie sauteuse:twisted: 
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Message par BlooDrunk Mer 21 Aoû 2013 - 18:17

Bon pour cette histoire de refonte totale des scout et d'un nouveau véhicule type buggy ça semble se dégonfler.... Mad 

Il semblerait que c'était juste du pure wishlisting, une fantaisie d'un fan... perso ça me semblais trop beau pour être vrai mais j'ai voulu y croire. Je croise encore les doigts avec le mince espoir que ça arrive pour une éventuelle deuxième vague... L'espoir fait vivre.
Neutral 


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Message par BlooDrunk Dim 25 Aoû 2013 - 10:47

Toujours par 40k radio, beaucoup de choses répétées, d'autres confirmées ou corrigées, plus quelques précisions:

40k radio a écrit:
The Space Marine Strikeforce is the replacement for the Battleforce. However, it's focused on being a kind of "starter army" box built around a theme of some kind.Every army will get one (possibly more) eventually that will be named after something relevant to that army (example: Wraithhost for Eldar).
General Information:
240 Points for 3 Centurions with Grav-Cannons/Grav-Amps and Hurricane Bolters
Assault Centurions have Move Through Cover
Codex: Space Marines is largely in line with Codex: Dark Angels points wise.
176 Pages in their copy of the codex (same as rumored)
Hunter has "Savant-Lock". When shooting at a flyer you put a marker on it for each miss. The markers stay on the flyer until it leaves the table or is destroyed. At the beginning of every friendly shooting phase you roll for those markers. On a 5 or a 6 that missle hits.
Artwork is nice, and book is Space Marines more in a general form. More updated fluff, not just the rehashed fluff.
Some of the classic Black and White was colored, but a lot of new art too.
Book is in sections for each founding chapter (plus the Black Templars)) and a large number of the Successor Chapters to help players know who should be using what rules.
Salamanders don't really have any successor chapters because their chapter had suffered a large number of casualties so they have a larger number of Marines in their chapter.
"Equivalent to Forge World background" in terms of fluff.
Forgeworld fluff included in the codex.


Warlord Traits (Only One Chart for the Codex):
1. Angel of Death - Warlord and his unit have the Fear special rule.
2. Imperium Sword - One use only. Declare that your Warlord is using this at the start of one of your assualt phases. The Warlord and his unit have the Furious Charge special rule until the end of the turn.
3. Storm of Fire - One use only. Declare that your Warlord is using this at the start of one of your shooting phases. For the duration of that phase a single friendly unit from Codex: Space Marines within 12" of the Warlord may re-roll any failed to-hit rolls.
4. Rites of War - When taking morale tests friendly units from Codex: Space Marines within 12" of the Warlord use his characteristic instead of their own.
5. Iron Resolve - When determining your assault results add +1 to your total if the Warlord is locked in that combat.
6. Champion of Humanity - If your Warlord causes the enemy Warlord to be removed from play in a challenge he scores D3 extra victory points in addition in the usual amount of points given for slaying the enemy Warlord in this scenario. Note that killing the enemy Warlord in a sweeping advance does not reward these extra victory points.

Chapter Tactics
Successor Chapters - You use whatever chapter tactics of your parent chapter. The ONLY Exception is the Black Templar.
Homebrew - You can pick any tactic you want and use the Special Characters of that chapter. Those characters have to use the same Chapter Tactics as the same Chapter their from.
Allies - "A Space Marine Detachment that has one set of Chapter Tactics MAY ally with another Space Marine Detachment with a different set of Chapter Tactics, Ultramarines and Raven Guard for example. For purposes of the Allies rules these allies are treated as being from two different codexes and are treated as Battle Brothers. Note that you may field models from two different chapters that have the same Chapter Tactics, such as Ultramariens and Praetors of Orpheus in the same detachment. These chapters are so closely affiliated that they count as a single army on the battlefield."
COUNT AS: If you want to use Vulkan in a Ultramarines army you have to play use the Salamander Chapter Tactics. So you CAN do "count-as" but you lock yourself into their Chapter Tactics. In short, Special Characters are locked to their specific Chapter Tactics.


Ultramarines - Combat Doctrine: This detachment can utilize each of the following combat doctrines once per game. To do so at the start of your turn you state which combat doctrine you wish to use, if any, until the start of your next turn. You can only use one combat doctrine per turn.
Tactical: Units in this detachment re-roll ones while shooting, unless they're tactical marines and they re-roll all failed to hit rolls in the shooting phase.
Assault: Units in this detachment can re-roll their charge range. Assault squads, bikes, or attack bikes instead have the fleet rule.
Devastator: Units in this detachment may re-rolls to-hit on snap shots, including overwatch shots, in addition models in this detachment's Devastator squads have the relentless unless they disembarked from a transport in their movement phase.

White Scars -
Born in the Saddle: Models in this detachment with the Bike Unit Type automatically pass Dangerous Terrain tests, and recieve a +1 to their Jink Cover Saves. In addition add 1 to their Strength when resolving their Hammer of Wrath hits.
Fight on the Move: Models in this Detachment have the Hit and Run Special Rule. Note that this does not include models in Terminator Armor, Devastator Centurions or Assault Centurions.


Imperial Fists -
Bolter Drill: Models in this detachment may re-roll all to-hit rolls of 1 made with a bolt pistol, boltgun, stormbolter, heavy bolters, or combi-weapons that are firing as boltguns. This rule does not apply to Helfire, Kraken, Vengence or Dragonfire rounds.
Siegemasters: Models in this detachment in Devastator squads and Centurion Devastator squads have the Tank Hunter special rule and add +1 when rolling on the building damage table.


Black Templars -
Accept Any Challenges, No Matter the Odds: When engaged in a challenge, Black Templar Characters reroll all failed to-hit rolls, and have the Rending Special Rule.
Crusaders: Black Templars have the Crusader and Adamantium Will Special Rules. In addition Black Templars have access to a special unit called a Crusader Squad.


Iron Hands -
The Flesh is Weak: Models in this detachment have the Feel no Pain on a 6+ Special Rule. Note that if they benefit from more than one instance of Feel no Pain they use the best version available.
Machine Empathy: All vehicles and characters in this detachment have the It Will Not Die special rule even though vehicles do not have Chapter Tactic special rules. Furthermore, Techmarines and Masters of the Forge in this detachment add +1 to their Blessing of the Omnissiah rolls.


Salamanders -
Flamecraft: Models in this detachment can re-roll their saving throws against wounds caused by flamer weapons as defined by the Warhammer 40,000 rulebook. Furthermore, flame weapons used by models in this detachment re-roll failed to-wound rolls and armor penetration rolls that don't cause a glancing or a penetrating hit.
Master Artisan: During the army selection each character in this detachment may upgrade on of his weapons, even one they have purchased as an upgrade, to have the Mastercrafted Special Rule at no additional cost.


Raven Guard -
Strike from the Shadows: Models in this detachment have the Scout Special Rule. In addition, on the first game turn, models in this detachment have the Stealth Special Rule. Note that units that include models with the Bulky or Very Bulky Special Rules do not benefit from either rule.
Wings of Deliverance: Jump Infantry Models in this detachment may use their Jump Packs in both the movement and assault phases of the same turn. Futhermore, they must re-roll all failed to-wound rolls caused by their Hammer of Wrath hits.


Special Characters:
Marneus Calgar:
+25 Points
Artificer Armor standard (2+)
God of War: May use a single Combat Doctrine twice per game
Titanic Might: Re-rolls all armor penetrating hits in close combat. He may reroll glancing hits to attempt to get a penetrating hit. Must accept the second roll even if it is worse than the first.
Terminator Armor is 10 points and doesn't prevent sweeping advances.Warlord Trait: Rolls 3 times on the Warlord Table, rerolling doubles, and chooses a single Warlord Trait.


Captain Cato Sicarius:
-15 points
Surprise Attack: +1 to Reserve Rolls
Weapons still the same
Battle-forged Heros: Pick a Tactical Squad and they gain Counter-Attack, Infiltrate or Scout.
May still use the Coup-de-Grace with his sword.
Lost Rites of Battle
Warlord Trait: Imperium Sword


Tigirius:
-65 points
+1 Wound
Master Psyker: May re-roll any or all of his rolls to choose which powers he knows. He has access to all the powers.
ML3
Hood of Hellfire: Psychic Hood that allows you to re-roll failed psychic tests
Rod of Tigiruis: Same as before with the addition of Soulblaze
Gift of Prescience: If your army contains Tigirius you may choose to re-roll reserves and apply the result to units of the same attachement.
Warlord Trait: Storm of Fire


Cassius:
Zealot
All equipment the same
Warlord Trait: Angel of Death


Telion:
Chapter Tactics: Ultramarines
Same points cost
Same rules


Sergeant Chronus:
-20 points
+1LD
His vehicle gains It Will not Die


Khan:
-35 points (bike is still 20 point upgrade)
Bike does D3 Hammer of Wrath hits
Furious Charge
If Khan is your warlord friendly models with the Chapter Tactics White Scars special rule that are bikes or have dedicated transports have the Scout special rule.
Khan makes all bike squads who are 5 bikes or more count as troop choices.
Warlord Trait: Champion of Humanity


Vulkan:
The Forgefather: If Vulkan is your warlord, all meltas, multi-meltas and combi-meltas in this detachment become twin-linked.
Lost Digital Weapons
No longer Master Crafts Thunderhammers
Warlord Trait: Iron Resolve


Shrike:
-10 points
Stealth
Before deploying Shrike can only join a Jump Infantry unit
Lost Fleet
Weapons stayed the same
Warlord Trait: Angel of Death


Lysander:
+30 Points
No more Bolter Defenses
Icon of Obstinancey: All models with the Imperial Fist Chapter Tactics re-roll failed morale and pinning checks
Same wargear
Warlord Trait: Champion of Humanity


Chapter Master Pedro Kantor:
+1 Attack
Oath of Rynn: If Chapter Master Kantor is your Warlord all models in Crimson Fist detachments have the Preferred Enemy (Orks) Special Rule. Furthermore, all such models within 12" of Kantor have +1 Attack while he lives. This bonus does not affector Kantor, and is not cimulative with the similar bonuses that the Chapter Banner gives.
Still has Hold the Line (Crimson Fist Sternguard Veterans are scoring)
Same Wargear and points
Warlord Trait: Iron Resolve


Helbrecht:
+5 points
+1 WS
Rites of Battle - Gone
Crusade of Wrath: Once per game, during the Assualt Phase, all models with the Black Templar Chapter Tactics gain Hatred and Fleet until the end of the phase.
Sword of the High Marshalls is the same
Legacy of Dorn (+D3 attack on the charge) same


Grimaldus:
-10 Points
-1 BS
+1 Wound
-1 Attack
It will Not Die (replaced "Only in Death Does Duty End")
Zealot
Relics of Hellsreach: Any Black Templar of a servitor in 6" gains a 6++ Invunerable save.
Unmatched Zeal: Black Templar models within of 6" of Chaplain of Grimaldus have the Zealot special rule.


Emperor's Champion:
Uses HQ Slot
+50 Points
2+/4++
Black Sword: AP2, Mastercrafted
Combat Stances: Smite the Unclean - +2 Strength, Black Sword is two-handed and unwieldy; Slay the Heretic - Rolls of 6s to wound are Instant Death
Bolt Pistol gives extra attack (unless using Smite the Unclean)


A Quick Summary of what Black Templars Gained and Lost (this list may not be complete):
Losses:
- No More Vows
- No More Marshalls or Castellans
- No More Terminator Command Squads
- No More Master of Sanctity/Reclessiarchy
- Sword Brethren are no longer units
- No More 2 Heavy Weapons in a 5 man Terminator Squad
- No More special rule upgrades (Tank Hunter, ect)
- No More Storm Shields on Assault Squads
- No More extra power weapons in bike squad
- No More Fearless in Close Combat
- No More Righteous Zeal
- Some Flavor
- Most Heavy Weapons +5 more
- No More Power of the Machine Spirt upgrade

Gains:
+ Chapter Master and Captains
+ Honor Guard
+ Regular Chaplains
+ Master of the Forge
+ Tactical Squads
+ Scout Squads
+ Land Speeder Storm
+ Vanguard
+ Sternguard
+ Ironclad Dreadnoughts
+ Centurions (Assault and Devastator)
+ Scout Bikes
+ Devastators
+ Whirlwinds
+ Hunter
+ Stalker
+ Land Raider Redeemer
+ Thunderfire Cannon
+ Crusader Squad keeps Land Raider Crusader as a Dedicated Transport
+ Initiates are 5 points cheaper (counting Frag and Krak Grenade upgrades)
+ Sword Brother option in Crusader Squad
+ Keep Initiate Power Weapon/Fist option
+ Neophyte leadership increased to Ld 8
+ Neophyte Shotguns S4
+ Crusader Squad keeps Pistol and Chainsword option
+ Crusader Squad Organization stays the same

A retenir:

- les 3 Traits de Chapitres des Ultras sont moins bourrins que prévus, car à usage unique par bataille (sinon ça aurait vraiment été trop fumé de chez fumé, tout le monde aurait joué schtroumpfy...

- Les joueurs Whites Scars sont enfin rassurés car ils pourront via un Khan jouer masse moto en troupes, et ce de manière efficace.

- grosse réforme chez les BT, ils perdent pas mal de chose mais gagne aussi énormément, certains aimeront d'autres chouineront... that's life!


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Message par Magnifique Dim 25 Aoû 2013 - 11:33

Dans les personnages spéciaux je vois "Vulkan" c'est une coquille n'est-ce pas? C'est l'ancien personnage spéciale du codex précédent non (Herash Hulkan un truc du genre)?
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Message par - Ghost of Arkio - Dim 25 Aoû 2013 - 11:35

Magnifique a écrit:Dans les personnages spéciaux je vois "Vulkan" c'est une coquille n'est-ce pas? C'est l'ancien personnage spéciale du codex précédent non (Herash Hulkan un truc du genre)?
Le Père de la Forge salamander Vulkan He'stan


Dernière édition par - Ghost of Arkio - le Dim 25 Aoû 2013 - 11:58, édité 1 fois
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Message par Magnifique Dim 25 Aoû 2013 - 11:39

Ah mes excuses, je ne me souvenais plus que c'était un homonyme de son Primarque.

Non parce que 10 secondes ubuesques, je me suis mis à chercher Guilliman et Dorn dans les personnages spéciaux et à me demander si le CODEX allait valoir pour Horus Heresy aussi Smile
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Message par Demetrius Drakkhen Dim 25 Aoû 2013 - 12:04

Ce qui est bon, c'est que chaque chapitres à sa propre tactique, ce qui les différencient bien les un des autres, du genre WS only motos, IH machines, Salamanders lances flammes, marteaux etc, IF spécialisé dans les sièges. Les chapitres SM ont chacun leurs personnalités et "ça me plait bien!" (comme dirait Duke Nukem! Cool )


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Message par Nico. Lun 26 Aoû 2013 - 0:53

Cover du Codex:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 Spacem10


Images de chaque légion:

Ultramarines:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 13774510

Imperial Fists:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 13774511

Iron Hands:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 13774512

Salamanders:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 13774513

Ravenguard:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 Cover510

White Scars:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 13774514

Black Templar:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 13774515

Crimson Fists:

News Games Workshop - Tome 1 - Page 9 11852510


Source: http://apocalypse40k.blogspot.fr/2013/08/space-marine-codex-images.html


Dommage qu'ils n'aient pas fait cela pour les Space Marines du Chaos... c'est ça qui est embêtant avec les nouvelles idées de codex, les nouveaux sont extras, et les anciens (sortis récemment) ont un manque pendant des années. J'ai hâte de voir la Garde Impériale !


M'enfin, ils font surtout tout pour les charger et les rendre plus chers.


Dernière édition par Nico. le Lun 26 Aoû 2013 - 15:55, édité 1 fois


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Message par Ortan Cassius Lun 26 Aoû 2013 - 1:52

C'est vrai que sa ça risque de le rendre plus cher, mais au moine moins sa ça nous donne de belles photos à admirer é!^^
Merci beaucoup Smile

Edit Uther: un peu de relecture please
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Message par El Ploplo Lun 26 Aoû 2013 - 10:34

La question, c'est : est-ce qu'on aura plein de bits spécifiques (genre capes de salamandres, bioniques pour les IH, têtes de mongols pour les WS, etc...) pour les différents chapitres ?
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Message par Garkham Lun 26 Aoû 2013 - 11:40

Et ben... y sont gâtée les Space Marine, quel beau codex, assez complet en plus on dirait. Tellement complet qu'on se demande si y serra possible de vendre un supplément derrière Rolling Eyes 


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Message par Demetrius Drakkhen Lun 26 Aoû 2013 - 11:40

Par contre c'est quand la date de sortie officielle?


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Message par Ortan Cassius Lun 26 Aoû 2013 - 12:05

C'est vrai que maintenant, on va vraiment avoir l'impression des armées différentes, même au sein des Space Marine, ça va vraiment être cool!

Le with dwar c'est le 31, et la vrai sorti c'est le 7 septembre si je ne me trompe pas, je vais vérifier tout à leurs...
(Désoler pour les fautes il était tard, je ferai plus attention)
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Message par BlooDrunk Lun 26 Aoû 2013 - 15:31

A priori ce ne sont pas des "images internes" mais les couvertures des codex en édition limitée prévus pour ces chapitres...

Pour la sortie oui, préco début septembre et dispo une semaine après.


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Message par Nico. Lun 26 Aoû 2013 - 15:58

BlooDrunk a écrit:A priori ce ne sont pas des "images internes" mais les couverture des codex en édition limitée prévus pour ces chapitres...
C'est ce que je pensais, du moins toutes sauf celle Crimsons. Mais ma formulation de phrase était foireuse (...). Il est noté Codex Space Marines sur chaque image, sauf Black Templars et Crimsons.

Dommage que les éditions limitées soient en anglais et plus chères (il me semble).


Pour une fois un codex donne envie, les règles de Légions etc permettent une certaine diversification des Marines. On verra peut être moins de joueurs marines avec une armée toute en bleue et une liste trouvée sur le net basique. Y'en a marre d'affronter toujours la même chose.


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Message par Dakka Lun 26 Aoû 2013 - 16:22

Nico. a écrit:les règles de Légions etc permettent une certaine diversification des Marines. .
Règles de chapitres pas de légions, n'insultons pas les vrais marines.
Je suis beaucoup moins optimistes que vous sur la diversité, souvenez vous du codex SM v4, qui était très bien avec les traits de chapitre et pourtant les mêmes ressortaient très souvent...
On a beau trouver certains points cool (même si je ne vois pas vraiment pas ce qu'apportent concrètement les traits des Iron Hands, à part le 6+ invu grâce aux bioniques) ça reste un massacre pour les Black Templars qui se retrouvent plutôt vanille avec un arrière goût de bile gastrique.
C'est quand même un peu une honte de voir que le chapitre le plus déviant de l'organisation de l'Astartes n'ai pas son propre codex comme les Blood-en-Gel et les Dark Nangels. Après ils y gagnent, ils y gagnent... des Wirlwinds? Sérieusement... Vanilla Templars.
Je laisserais mes potes BT continuer à utliser leur codex v4. On attendra la V7 dans 4 ans et on verra bien ensuite...


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Message par BlooDrunk Lun 26 Aoû 2013 - 17:32

Bon pas la peine d'être trop défaitiste non plus, que les BT soient dans le codex ça n'empêchera pas forcément qu'ils bénéficient plus tard d'un supplément type farsight ou black légion, avec plus de règles et de flouffe. D'ailleurs les rumeurs en parlaient bien, idem pour les White Scars, voir d'autres Chapitres...
Wink 

On verra bien. Mais les BT ne sont clairement pas "massacrés" je trouve, s'ils ont légèrement perdu en personnalité ils ont toujours leurs escouades mixtes et ont gagnés pas mal de nouvelles entrées. Et ils n'ont heureusement pas d'accès aux Archi, le fluff à été respecté sur ce point crucial.


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Message par Dakka Lun 26 Aoû 2013 - 18:34

Si ils avaient respecté le flouff, ils n'auraient pas splité les novices et les intiés, ni ajouter la possibilités d'avoir des véhicules en contradiction avec les doctrines des BT, comme le Wirlwind.
A la limite les Frères d'Epées, passeront très bien en vetérans d'assaut et les Conétables en Capitaine, mais pour le reste non.
Ce serait un peu comme si les World Eaters (40k) avaient des havocs canon laser et la règle stoïque...

Concernant des supplements, faut pas trop y croire, du moins pas tout de suite et sans oublier que ce sera en anglais et que forcément les gens pleureront de ne rien y comprendre et ça reviendra au même pour eux.
Il aurait été préférable que GW occulte les BT quite à sortir un supplément plus tard, mais trop tard.

Seul point positif, c'est que je me dis que forcément les orks auront droit eux aussi à des règles claniques... En espérant que Ward se tienne loin de tout ça et que ce soit encore Kelly qu'y s'en occupe.

Allé on retourne en 30k.


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Message par Demetrius Drakkhen Lun 26 Aoû 2013 - 18:39

Ça veut dire quoi le terme "vanilla"?


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Message par BlooDrunk Lun 26 Aoû 2013 - 19:17

Vanille. = "de base" (du Codex SM standard, donc pas les BA SW DA etc...)

DA tu es un éternel insatisfait (pour ne pas dire râleur Wink ), GW prends des décisions qui fâcherons toujours une partie de la clientèle, c'est inévitable, à croire qu'il est impossible de contenter tout le monde^^ Razz 

Désolé mais tu te trompes: d'après les rumeurs les BT peuvent encore faire des escouades mixtes, comme avant, rien n'a été splité d'office. Tu as du mal comprendre, il semblerait qu'il soit simplement possible en plus des escouades mixtes de prendre des néophytes à part... D'accord, pas trop fluff mais rien ne nous oblige à le faire, le joueur BT "fluff" préférera les escouades mixte only et se passera de cette nouveauté.

Pour le reste mouais.. c'est pas faux, mais rien de dramatique je trouve.


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Message par Dakka Lun 26 Aoû 2013 - 19:22

Je ne râle pas, je suis une Grand Mère à Barbe, nuance.

BlooDrunk a écrit: 
Désolé mais tu te trompe d'après les rumeurs les BT peuvent encore faire des escouades mixtes, comme avant, rien n'a été splité d'office. Tu as du mal comprendre, il semblerais qu'il soit simplement possible en plus des escouades mixtes de prendre des néophytes à part... D'accord, pas trop fluff mais rien ne nous oblige à le faire, le joeur BT "fluff" préfèrera les escouades mixte only et se passera de cette nouveauté.
Si c'est le cas, alors encore ça va (un peu).


Ça reste de la merde quand même.


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